неделя, 25 април 2010
Започнахме с изучаване на предлози с помощта на следната картинка:
Повтаряхме въпроса КЪДЕ Е МЕЧЕТО?
Използвахме МАСАТА, СТЪЛБАТА и КЪЩАТА като помощни съществителни.
След като въведохме предлозите НА, ПОД, ЗАД ПРЕД, ДО, ВЪВ, ИЗВЪН като вариации на изреченията
Мечето е _____ масата.
Мечето е ______стълбата.
Мечето е ______къщата, шкафа,
с движения с ръцете изиграхме предлозите -
протегнати ръце напред - ПРЕД
протегнати ръце назад - ЗАД
длани надолу с докосване на масата - НА
длани нагоре и под масата - ПОД
ръце надолу по тялото, длани встрани - ДО,
движение на длани пред тялото сякаш слагаме нещо в чувал - ВЪВ
движение на длани пред тялото сякаш вадиме нещо от чувал и го разтваряме - ИЗВЪН
Разиграването на предлозите беше много добре прието от децата. Разбира се, докато изиграваме предлозите, ги повтаряме като песничка. След това всяко дете имаше възможност само да ги повтори.
За да затвърдим предлозите, на лист хартия децата нарисуваха една маса и след това залепяха около, под и на нея различни стикери със животни. За да получат стикер, трябваше да отговорят на въпроса ми: КОЙ ИСКА ДИНОЗАВЪР, КУЧЕ, КОТКА, МОМИЧЕ, РИБА, МОМЧЕ...
Тъй като всеки получи поне шест-седем стикера, наложи се да чуят въпроса поне 50-60 пъти!!! До степен, че Краси започна да си го повтаря.
Разбира се, трябваше да отговарят: ИСКАМ....,
А на въпроса КОЙ НЯМА ...(стикер)..., отговаряха АЗ НЯМАМ....
Това са елементарни въпроси, над които работим вече няколко години, но е важно да ги автоматизират и да се повтарят при всяка нова граматика, защото те са инструментът, троянският кон, с който въвеждаме новата лексика и граматика, и трябва да се владеят изключително добре.
Скандирахме и въпросите
КОЙ КАКВО КЪДЕ КОГА КАК
Следващите няколко урока ще работим по прилагането им заедно в изречения. Тоест ще правим изречения по тази схема, за да затвърдят и автоматизират въпросите, които иначе се бъркат често.
Междувременно се отклонихме малко от урока за мечето, но това беше добра възможност да научим още една дума. Катето ни показа РАНИ на ръката и коляното. "ВИЖТЕ, КАТЕТО ИМА РАНА!" им показах. След това всяко дете започна да търси и показва своята рана и драскотина, и се оказа, че почти всеки имаше с какво да се похвали.
След това тренирахме предлога ДО и съществителното СТЕНА, като поставяхме играчки ДО СТЕНАТА.
Преговорихме и думичките от предния вторник:
ХАРЕСА МИ: ЛЮЛКАТА, ХАМАКА, ВЪЖЕТО, КЪЩАТА, КОЛИЧКАТА.
С момиченцата прегледахме домашната работа. Тъй като повечето не бяха оцветили рисунката, идващите вторник и неделя ще посветим отново на рисунката и ще въведем темата НА ИЗЛЕТ В ГОРАТА.
Накрая правихме ВЕНЦИ. В Сан Антонио в момента тече ФИЕСТА - двуседмично денонощно веселие с паради, концерти, панаири, тълпи и въобще най-най-веселие с южноамериканска кръв. Шаренията е задълителна, а жените се окичват с красиви венци. Докато децата учиха предлози, майките измайсториха едни красиви хартиени цветя:
След това децата, с помощта на мъниста и цветя, правиха венци с мъниста, розови, лилави и бели цветя за момиченцата, и гердани с мъниста и с по едно бяло цвете за момчетата:
Ето и резултатът:
ДОМАШНА РАБОТА:
1. Да знаят предлозите, които взехме по картинката с мечето.
2. Който не е оцветил картинката от предната неделна домашна работа, да я оцвети и да се подготви за разказ по картинка, ползвайки предлозите НА, ПОД, ВЪВ, ДО, НАД, ЗАД, ПРЕД.
Monday, April 26, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment